2018. október 6., szombat

ENC kütyü és a változás



A kezdetek: itt


Évek óta folyamatosan használjuk a kütyüt a rendszeres nyári horvát csobbanásainkhoz. Kezdetekben az ENC sáv a kapuknál minden esetben a jobb szélső sáv volt, a többi sávot lefoglalták a kártyások és a készpénzzel fizető autósok. Mivel az ENC sávban soha nem volt torlódás, ez az egy sáv ellátta feladatát, nyitotta zárta az utat, egy kis lassítással  gördültünk át a fizetős kapukon, megállás nélkül jutottunk le a tengerpartra.




Az évek alatt a kütyü népszerű lett, megérett a helyzet arra, hogy a kapuknál több sávot különítsenek el. Idén már sehol nem találtunk olyan átkelőt, ahol kettőnél kevesebb sávot alakítottak volna ki az ENC-nek.

A zágrábi felhajtónál jóval a kapuk előtt ketté válik a tömeg. Ott mindig hálát rebegünk a kütyünek, amikor kilométereken keresztül robogunk el a készpénzesek hosszú tömött álló sora mellett.





Idén más újdonságot is tapasztaltunk, megújult az ENC honlapja. Annyira jól sikerült, hogy most először én foglaltam le utazás előtt a kütyüt és sikeresen a foglalás végére is értem. Sokan veszik igénybe, márciusban jelentkeztem az augusztusi utunkhoz. Biztos ami biztos!





A rendszer is megújult, a kütyü fullra fel van töltve, a kapuknál kihelyezett tábláról olvastuk le, hogy abból a rengeteg kunából, ami a kütyün van, mi mennyit fogyasztottunk az egyes pályaszakaszokon. Ezen kívül ha kedvünk tartja, a honlapon is nyomon követhetjük, hogy hol léptünk be és ki, és ezért mennyit fizetünk. A fizetés nem változott, van az előleg és a végén az elszámolás.




Na és a design, az is cserélődött és a javára vált. A kütyü kisebb, csinosabb, formásabb lett, jól tapadó ragaccsal a hátulján. Amit csak én vettem észre, hogy idén már nem piros, hanem kék kistáskába csomagolva adták át a boltban.
Egyetlen egy dolog nem változott, A kütyübolt előtt a Bajcsi-Zsilinszky úton mindig vadászni kell a parkolót.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése