2015. május 10., vasárnap

Dél-Cseh túra, Cesky Krumlov

Reggel hatkor betuszkoltuk Vakiék bőröndjeit a csomagtartóba, elrendezkedtünk és egy múltszázadi ausztria autóstérképpel nekivágtunk a négy napos Dél-Cseh túrának.

Az osztrák határ után álltunk meg kávézni. Old Timer volt az étterem neve, egyik látványossága a dohányosoknak kijelölt hely melletti pottyantós volt, aminek az ajtaja három percenként kinyílt és Hans gyönyörű ívben négy méteres remek csulát köpött a dohányzók közé. Máté ugrott, de már késő volt. Telibe kapta.

Enns-ig a térkép használható volt, utána gyülekeztek a viharfelhők a kocsi utasterében.

Cesky Krumlovban, pár percre az óvárostól megtaláltuk a szállást. Lepakoltunk, a szálloda egy szem ernyőjét megkaparintva bevetettük magunkat a forgatagba. Ez a forgatag eléggé érdekes volt, mintha kiürült volna Kína, ott ázott az utcákon több száz kínai. Ők már az újkor gyermekei, esernyő helyett szelfibottal hadonásztak.

Óvárosból mellékutcán, lépcsőkön tornásztuk felfelé magunkat a várhoz. Várárokban két medve éldegélt, a szelfibotos kínaiak be tudtak fényképezni a híd alá, nem kellett megvárniuk, míg előbújik ő mackósága. Rosenbergek a 16. század óta tartottak medvéket a várban, ezzel is jelezve, hogy rokonságban állnak az olasz Orsini családdal.

Pénztárnál Lajost kineveztük nyugdíjasnak és a pénztáros ezt el is hitte!
Megmásztuk a forgalmas harangtornyot. A lépcsőfordulók tele voltak várakozó turistákkal, akik abban reménykedve kapaszkodtak a lépcsőkorlátba, hogy talán lesz a hömpölygő tömegben egy akkora kis rés, hogy egy kanyar erejéig lejjebb jutnak.

A várban több udvar van, mindegyik kiindulópontja egy-egy kiállításnak. Híres a barokk színház, ami még zárva volt. A várban nem volt vezetés, de magyar nyelvű tájékoztató sem, persze, hogy fordítva indultunk neki a kijelölt útvonalnak. Kóborolva a falak között, rátaláltunk egy magyar csoportra. Őket követve érkeztünk a kertbe. A fiúk itt lecövekeltek, egy tapodtat sem tovább, hacsak nem kocsma a cél.

Vakival ketten megmutatjuk, hogy a kultúra mindenek előtt, otthagytuk őket a padon.

A kert szabványos franciakert, a csigavonalakba ültetett bukszusok között tulipánok nyíltak, közepén a szökőkút. Szemünknek szép látvány, lábunknak megerőltető kapaszkodó, visszafelé kellemes lejtő.

Most már jöhet a kocsma, ahol lerogyunk és a testünk is megkapja ami neki jár. Idáig észre sem vettük, most szembesültünk a gonddal. Esik és sehol egy szabad asztal a kocsmákban.
Óváros peremén Máté talált egy cigiszagú füstös lebujt, ahol Dire Straits számokat üvöltött a hangszóró.
Lajosnak rögtön tetszett, benyomultunk. A harmadik szám végére megérkezett a korsó sör, egy huzatra lement. Párom a négy napos túrán először jegyezte meg, hogy a mai nap legnagyobb élménye a cseh utak minősége,

Este a szállodában Vaki bölcs előrelátással vett egy friss Cseh térképet, ezzel megelőzve a másnapi vitákat.