2013. december 5., csütörtök

Csengét a novemberi szél fújta be a lovardába



Erika telefonált, megérkezett Csenge! Feltétlenül látnunk kell!
- Mi van???
A világot bejárták új ló után, mióta Zeuszt lepasszolták keresik az utódját. Feltételek: nyugis, alacsony, kényelmes. Valamelyik tulajdonság mindig hibádzott. Aztán egy mellékes megjegyzés az állatorvostól, a közelben van egy eladó ló. Na hát így érkezett meg Csenge.



Szomszédasszonyom becsületesen gyűjti a száraz kenyeret a lovaknak. Másfél hónapja nem ültem lovon, mióta olyan szerencsétlenül estem, hogy a műhelyben is ezerszer meggondolom hogyan tegyem le magam a hokedlira. Szóval komoly kihagyást kell bepótolnom, a kenyérből is több hetes mennyiség gyűlt össze. Csöves szatyrot telepakolva érkeztünk ki Vasadra.
Remény és Milli hazaköltözött. Ha belegondolok, itt Vasadon folyamatos vándorlás folyik. Lovak jönnek, lovak mennek, vagy hízókúrára, vagy fogyókúrára érkeznek az állatok.
Csenge futószáron dolgozott.  Rögtön észrevettem, hogy a rövid lábú lovak osztályába tartozik. Hála az égnek.


Tíz perc és vége volt a futószáras oktatásnak, én következtem. Csenge western nyereggel volt felszerszámozva, ami valóban nagyon kényelmes, de van egy buta tulajdonsága. 170 cm-es emberek lábára méretezték a kengyel hosszát és ettől csak az óriások felé van állítási lehetőség. 150-es magasságommal lazán kalimpáltam, úgy éreztem, mintha hónaljban egy dunsztos üvegbe szorultam volna.
Jó, hát Erika ha nagyon akarja, éppen megpróbálkozhatok az ügetéssel is. Csenge ment amerre látott, míg én azon dolgoztam, hogy pipiskedve a kengyelben tartsam a lábam. Erika belátta, nyerget kell cserélni. Ennek Norbi örült leginkább, épp akkor készült felnyergelni Carlost a napi kemény edzésre. Cseréltünk és én végre rendesen ültem a lovon.

Kezdhettem elölről az agyalást, újra ki kellett találnom valami kifogást, ugyanis Csenge még mindig önálló programot követett. Ahogy Carlos megjelent a pályán, őt imádta, addig tekergett, míg a közelébe férkőzhetett.
Erika bevallotta, Csenge sárlik. Csakhogy Csenge nem tudott arról, hogy Carlos herélt. Patt helyzet, Carlost nem villanyozta fel Csenge mórikálása, Norbi alatt erősen koncentrálva edzett.




Sokat kihagytam, elfelejtettem lovagolni, talán ha negyven percet ültem lovon, de szakadt rólam is a víz. Óra végén megint csak Leonidasz cica hallgatta meg a sirámaimat, ő is csak pár percig, mert elaludt az ölemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése