2013. június 6., csütörtök

Isten hozott Vili!


Erika telefonált, új póni érkezett a szomszéd lovastanyáról! Szombaton délre beszéltük meg az órát, addigra Vili a póni már belakta a lovardát. Kicsit még félős, ugrásra készen közelített a száraz kenyérhez, finomkodó szaglászás után fogadta csak el. Vékonyka, gyerekek lovagolják, indul a hizlalása. Bohém hosszú sörénye van, imád hemperegni a földön. Viccesen mozgatja a száját, rágás közben.






Erika barátnője Brigi, bértartásból haza vitte Mendére a lovait Indit és Kadisát. Átjött Vasadra takarmányért, de kiderült, a szállításra eredetileg kiszemelt járgány forgalmija lejárt. Párom betolatott a furgonnal és megkezdődött a bála kocsiba kényszerítése. Hárman tolták hátulról, ketten húzták elölről. Negyedórás harc végén benn volt a széna. Brigi ment előttünk, mutatta az utat, mögöttünk jött Erika, kocsijában Ádámmal, az erősítéssel, átfuvaroztuk a szénát Mendére.

Mende gyönyörű helyen fekszik, hegyes-völgyes tája lovaglásra tökéletesen alkalmas. Brigiék portája sok titkot rejt. Az egyetlen dolog, ami biztosan be van ott fejezve, az a halastó. A lovak épp most készülnek ezt tönkre tenni. István ötlete jónak bizonyult, még indulás előtt egy vastag kötelet dobott a kocsiba, hogy azzal húzzuk ki majd a bálát. Pillanatok alatt kint volt, csak a háló szakadt szét.

Indit lassan egy éve nem láttam, nem felejtettem el, hogy rajta vágtattam először. Nem mutatott semmi érdeklődést irántam, figyelmét lekötötte a mögöttem közeledő illatos széna. Kadisa fiatal legény, sötét kócos sörénnyel. Lelkesen üdvözölték a szállítmányt, rácuppantak és habzsoltak.
Brigi kislányának, Laurának is bővült a szókincse egy év alatt, még azt is megtudtam, amire nem voltam kíváncsi :)





.
 Visszamentünk Vasadra és indult az oktatás Carloson. Már megint bepróbálkozott a ló, bal íven mindent megcsinált, jobb íven az összes sarkot felkereste. Az akácok ágai a levelek súlyától meghajlanak, csapódtak a kobakomhoz. Visszaálltunk futószárra, 10 perces gyakorlás után Erika elengedett. Carlos rövidtávú memóriája jól üzemelt, elfelejtett mindent, végre normálisan lovagoltunk.
Gyorsan elment a nap, még nem voltunk fáradtak, befordultunk az egyik dűlőútra bodzavirágért. Télire lesz tíz liter bodzaszörp szirup.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése